[label style=info icon=heart]הלימוד מוקדש לגבריאל בן פרלה
[/label]
צדיקים יקרים,
מה מניע אותנו קדימה? מטיפים לנו: מה שהיה הוא שיהיה!
למה איננו לוקחים את העבר כמחסום ברור ומוחלט?
בזכות שאנו יודעים ששקר בפיהם! אין דבר שקרה אתמול שיכול למנוע ממני לתמיד את עתידי הטוב אליו אני שואף.
מי שמחזיק ברצון להגיע … יגיע! מתי? זה לא ידוע.
***
אנו מסתכלים על גדולי האבות וחכמים כמודל של שאיפה עד
שלעיתים משתרבב תסכול האפשר שבחיים כשלי אגיע לדרגתם? אבל דע שמדובר בניסיון היצר הרע, היושב בראשך, להשכיח את החיים הקשים שעברו גם עליהם:
יעקב – שעל שמו נקרא עמנו הקדוש ישראל – ברח מאחיו, לבית דודו וחי בצינוק שנים ארוכות.
משה – גדול הנביאים שזכה לראות את השם פנים אל פנים – הופרד ממשפחתו – חיי שנים בבית פרעה.
דוד המלך – רגל 4 למרכבה – אמנם מלך היה אך מלא במלחמות שאפילו בנו, אבשלום, ניסה להורגו.
רבי עקיבא – מעשרת הרוגי מלכות ועוד ועוד
***
[blockquote quote='מה שונה היום מאתמול?
השינוי הגדול – ניכר לעין, אבל בוא נראה אותך מוצא את השינוי הקטן הטוב שחל היום.' align='left' max_width='300px']
אין הסקירה נועדה לדכא אותך אלא לומר לך שהחיים שלך אמנם לא פשוטים אבל המיוחד שהיה בגדולי האומה הקודמים נטוע גם בך: הם לא וויתרו אף פעם על הרצון להשתפר, על הרצון ללמוד יותר, וגם אם קשה הדרך: מה שלא הורג – מחשל (=מחזק)
***
המחפש את הדרך להצליח לא להתייאש צריך להפנים שלא כל חייו תלויים בכוחו, כמו ילד הסומך על הוריו שיוליכו אותו במקום חפצו, כך גם את חייך מסובבים למען תזכה להשלים את רצונך הטוב…
ואם מחפש אתה את השיטה איך לבקש ולא נכון:
”וּתְקַדְּשֵׁנִי בִקְדֻשָּׁתְךָ הָעֶלְיוֹנָה בְּאפֶן שֶׁיִּהְיֶה לִי רְשׁוּת לְגַלּוֹת הַחִדּוּשִׁין שֶׁתַּשְׁפִּיעַ עָלַי, לְגַלּוֹתָם לְעַמְּךָ יִשְׂרָאֵל וְתִתֶּן לִי כחַ לְעוֹרֵר וּלְהַמְשִׁיךְ [עַמְּךָ] יִשְׂרָאֵל לַעֲבוֹדָתְךָ בֶּאֱמֶת עַל יְדֵי חִדּוּשֵׁי תוֹרָה שֶׁתַּזְמִין לִי“ [ליקוטי תפילות, תפילה כח], כי המבקש לעצמו מצפה לקבל,
אך אם תבקש לקבל על מנת לתת תצוץ יש מאין סבלנות נוספת.
***
וגם אם מנסים לשכנע אותך שאחרי כל מה שעברת יותר אינך ראוי לשום ישועה והינך קרוב לאבד את הזיק האחרון של התקווה חזור ושנן את האמור:
”והיה להם דבר ה׳ וכן במאה מקומות עשיתן לפני דברים מכוערין, דברים שאינן ראוים ורחמים שלי מקדימין עמכם בכל יום תמיד, שנאמר: מציל עני מחזק ממנו (תהילים לה-י׳) במה עני, לא במעשיו? עני ואביון מגוזלו במה אביון, לא במעשיו?
אלא הוי אומר כן, מציל עני מחזק בין מיצר הרע ובין מאומות העולם“ [תנא דבי אליהו, סדר אליהו רבא, פרק ד, ד]
כי אתה בן מלך אהוב ויקר, ונחת רוח עצומה עושים בעולמות עליונים כל תנועה קלה שלך לטובה, אל תעזוב את אביך האוהב אותך ומשגיח עליך לטובה!
***
העצה:
החכם לוקח את לימוד האתמול כיתרון לקראת המחר,
מוצא בעבר את הסיבות למה באמת מגיע לו להצליח במעשה ידיו בעתיד.
וחכם ממנו הוא מי שממשיך בדרכו הטובה גם אם לא מצליח להבין כל זאת …
ולא עוזב את האמונה גם אם אינו מצליח לראות איך מתכנסים מעשיו לכדי הגעה לשאיפתו.
”כי עיקר האמונה אינה אלא במה שאין השכל מבין“ [ליקוטי עצות, אמת ואמונה]
וידאו